Τετάρτη 20 Ιουνίου 2018

Νο17 - Σκιαγραφικά & αλλεργικές αντιδράσεις, over!


Σήμερα θα μιλήσουμε για ένα θέμα που εάν δεν το προσέξεις σε κάποιες περιπτώσεις, μπορεί να σου συμβεί το γνωστό, "πήγα για μαλλί και βγήκα κουρεμένος". Θα ξεκινήσω από την ουσία και στη συνέχεια θα περάσω στην τρισχαριτωμένη αφορμή.
Θέμα: Απευαισθητοποίηση
Σε αρκετές εξετάσεις αξονικής ή μαγνητικής τομογραφίας απαιτείται η χορήγηση σκιαγραφικής ουσίας. Τα φάρμακα αυτά είναι δοκιμασμένα και ασφαλή, ενδέχεται όμως να προκαλέσουν μερικές φορές παρενέργειες, πιο συχνά σε άτομα με αλλεργική προδιάθεση. Ο γιατρός σταθμίζει το ενδεχόμενο όφελος από μια τέτοια χορήγηση και αν θεωρήσει πως πρέπει οπωσδήποτε να γίνει η χορήγηση, συστήνει μία ειδική αντιαλλεργική προετοιμασία για την αποφυγή ανεπιθύμητων αλλεργικών αντιδράσεων. Αυτή λοιπόν είναι η λεγόμενη απευαισθητοποίηση.
Επειδή γιατρός δεν είμαι, θα μείνω μόνο στην απευαισθητοποίηση σχετικά με τα σκιαγραφικά (υπάρχουν κι άλλες που αφορούν άλλες φαρμακευτικές ουσίες) για την οποία ενημερώθηκα επακριβώς από τη γιατρό μου, μιας και το μυαλό μου ευτυχώς άρχισε να στροφάρει κάποια στιγμή, δεδομένου πως από το τμήμα του μαγνήτη του διαγνωστικού κέντρου που έκλεισα ραντεβού, δεν με ρώτησαν για ιστορικό αλλεργιών, ούτε μου είπαν κάτι σχετικό. Υπάρχει λοιπόν ένα πρωτόκολλο, κατά το οποίο στον εξεταζόμενο χορηγούνται αντιισταμινικά (Xozal, Aerius, Ζιρτέκ κλπ) και κορτικοστεροειδή (Medrol, PreZolon κλπ) με συνοδεία γαστροπροστασίας (Zantac κλπ). Η δοσολογία είναι συγκεκριμένη όπως συγκεκριμένη είναι και η διάρκεια λήψης τους. Αυτές είναι οδηγίες που θα σας δώσει ο εκάστοτε ειδικός και όχι εγώ φυσικά. Αν όμως ο ειδικός δεν μπει στη διαδικασία γιατί το ξέχασε ή γιατί θεώρησε πως θα έπρεπε από μόνος σου να γνωρίζεις; Κι εδώ θα περάσουμε στην αφορμή.
Έχοντας στο ενεργητικό μου τρεις αλλεργικές αντιδράσεις σε βιολογικούς παράγοντες (ινφλιξιμάμπη και ουστεκινουμάμπη ή αλλιώς, Remicade ή Inflectra και Stelara) με τη μια από αυτές βαρβάτη, με επιδεινούμενη δύσπνοια, χώρια τη φλόγωση που είχα και τις τρεις φορές στο κεφάλι και στο στέρνο, πλέον ξέρω πως ανά πάσα στιγμή, σε οτιδήποτε μπορεί να παρουσιάσω αντίδραση. Είμαι και περιπτώσαρα, τα έχουμε ξαναπεί...Κι έτσι χθες, ημέρα Τρίτη -και αφού έχω από καιρό κλείσει ραντεβού για μαγνητική κάτω κοιλίας για την Πέμπτη- ανάβει ο αιωρούμενος γλόμπος πάνω από την πλούσια, σγουρή και κάργα φριζαρισμένη αλά Μαφάλντα κόμη μου και λέω Ωχ! Κι αν παρουσιάσω κάποια αλλεργική αντίδραση; Κι αν πάθω αλλεργικό σοκ και αποχαιρετίσω έτσι άδοξα τον κόσμο ετούτο, μέσα στο θεόψυχρο και εκνευριστικά θορυβώδες κουβούκλιο του μαγνήτη; (βαριά μελούρα!) Α, όχι! Έχω σχέδια, έχω ένα πρόγραμμα ρε αδελφέ! Δε γίνεται τώρα.
Παίρνω στο διαγνωστικό κέντρο και τους λέω το και το.
-Δεν σας είπαν για απευαισθητοποίση όταν κλείσατε το ραντεβού;
-Όχι
-Μα πρέπει να γίνει απευαισθητοποίηση που ξεκινάει Χ μέρες πριν τη χορήγηση του σκιαγραφικού.
-Α πρέπει ε;
-Βέβαια!
-Μάλιστα. Και τώρα τι κάνω;
-Αχ τι να σας πω! Έπρεπε είδη να έχετε ξεκινήσει κορτιζόνες και αντιισταμινικά...εεε...
-$%^&*()(*&^%$#$%^&* (από μέσα μου γιατί είμαι και τύπος ευγενικός)
-Δεν ξέρω. Καλύτερα να μιλήσετε με το γιατρό σας να σας πει εκείνος.
-Α πολύ ωραία! (ελαφρώς ειρωνικά αλλά δεν νομίζω να έγινε αντιληπτό) Γεια σας.
Κι έτσι, μίλησα με τη γιατρό μου το αστέρι, ενημερώθηκα, πήρα οδηγίες και προχωράμε κανονικά και με λαχτάρα κι αγωνία για την αυριανή μαγνητική.
Θα μου πεις, δηλαδή, είναι οκ να παίρνεις άλλη μια χούφτα φάρμακα (συν αυτά που παίρνεις σε μόνιμη βάση) προκειμένου να αποφύγεις μια αλλεργική αντίδραση; ΝΑΙ ΕΙΝΑΙ! Όσοι το έχετε περάσει, γνωρίζετε τι λέω. Στους υπόλοιπους, εύχομαι να μην τους τύχει ποτέ γιατί είναι πολύ ενοχλητικό, πολύ αγχωτικό κι επίσης, πολύ επικίνδυνο σε κάποιες περιπτώσεις. Γι΄αυτό φίλοι μου, μην αρκείστε πάντα σε αυτό που ακούτε ή δεν ακούτε. Αν έχετε την παραμικρή υποψία για κάτι, μη διστάσετε στιγμή να ρωτήσετε.
Αυτά τα νέα από το μέτωπο. Θα τα ξαναπούμε σύντομα μιας και την Παρασκευή θα μπω στο νοσοκομείο καθότι περιπτωσάρα, τα έχουμε ματαξαναπεί...Το Stelara που ο νορμαλ ο άνθρωπος ο σωστός, το κάνει στο σπιτάκι του, με την ησυχία του και την ηρεμία του και την άπλα του, εγώ το κάνω στο νοσοκομείο όπου μένω και ένα, δύο, τρία 24ωρα για παρακολούθηση, ανάλογα με το πως θα αντιδράσω. Φόβος για αλλεργική αντίδραση γαρ! Κι αυτό αποδεικνύει πως δεν πρόκειται για κάτι αμελητέο ή αστείο.

Τα νέα από το εξωτικό νοσοκομείο της Καβάλας θα σας τα πω όταν επιστρέψω στο σπίτι.
Χαιρετισμούς κι εύχομαι ύφεση, γέλια και χαρές σε όλους.
Τώρα σας αφήνω γιατί έχω και ν' απλώσω.


3 σχόλια:

  1. Τα ίδια έχω τραβήξει με 2αλλεργικες αντιδράσεις σε αντιβιωτικα ώσεις και φοβάμαι τι θα κάνω αν χρειαστεί να ξαναπάρω; Έχω πρόβλημα με την ούρηση και δε ξέρω τι να κάνω. Φοβάμαι ότι θα πεθάνω αν δε μπορώ να ακολουθήσω μια υποτυπώδη αγωγή για κάτι. Υπάρχουν λύσεις; Μιλάω με γιατρούς με καθησυχάζουν αλλά δε βρίσκω φως

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπάρχει στη Θεσσαλονίκη αλλεργιολογοε με εξειδίκευση στις φαρμακευτικές αλλεργίες.

      Διαγραφή
    2. Μπορείτε να μου δώσετε τα στοιχεία του;

      Διαγραφή

 

... στο έπα-CROHN Template by Ipietoon Cute Blog Design